دستاوردهایی مثل موشک و نانو و ... بدون انقلاب هم قابل تحقق بود. پس ما دقیقا از چه دستاوردی، با تحمل این همه زحمت و مشقت دفاع می‌کنیم؟

دستاورد اصلی کشور که بدون انقلاب غیر قابل بود، استقلال سیاسی در وهله اول و دستیابی به استقلاب فرهنگی و اقتصادی می‌باشد (البته استقلال فرهنگی و اقتصادی با وجود تلاشهای فراوان و موفقیت‌های چشمگیر -که در پیوست آورده شده- همچنان به اهداف خود دست نیافته است).

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست
برچسب ها: شبهه شبهات

پاسخ شبهه دستاورد اصلی کشور که بدون انقلاب غیر قابل بود، استقلال سیاسی در وهله اول و دستیابی به استقلاب فرهنگی و اقتصادی می‌باشد (البته استقلال فرهنگی و اقتصادی با وجود تلاشهای فراوان و موفقیت‌های چشمگیر -که در پیوست آورده شده- همچنان به اهداف خود دست نیافته است).

درواقع نکته اصلی الزام آور جهت انقلاب کسب استقلال سیاسی جهت عدم وابستگی به غرب بود. دستاورد اصلی استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که باید از آن دفاع کرد. بدون دارا بودن از عنصر استقلال فرجامی بهتر از کشورهای جنگ زده و یا وابسته به آمریکا نمی‌توان تصور کرد. حتی کشورهای به ظاهر در حال پیشرفت از جمله امارات و عربستان به محض اراده آمریکا در تامین نیازهای ضروری خود دچار مشکل هستند.

علاوه بر کسب استقلال و تصمیم گیری براساس منافع ملی دستاورد دیگر انقلاب اسلامی بسترسازی تبدیل جمهوری اسلامی به یک قدرت بین المللی بوده است. در صورت وابستگی به غرب هرگز کشور نمیتوانست به افزایش قدرت خود در عرصه منطقه و بین الملل دست یابد. علت این موضوع نیز تعارض منافع آمریکا با افزایش قدرت ایران بود. ولی هم اکنون و پس از 4 دهه جمهوری اسلامی ایران علاوه بر رسیدن به قدرت برتر منطقه و رهبری مقاومت به الگویی برای کشورهای در حال توسعه تبدیل شده میباشد. قدرت امروز ایران در منطقه در حالیست که آمریکا و غرب از هیچ اقدامی برای نابودی انقلاب اسلامی فروگذار نبوده است. سختی و مشقت چند دوره اخیر را می‌توان دوره ای گذار جهت تبدیل شدن کشور به قدرتی بین الملل دانست که مسلما بر بهبود زندگی مردم موثر خواهد بود.

رو به افول رفتن قدرت آمریکا نیز دستاورد مهم دیگری برای کشور بوده است؛ کشوری که پس از جنگ سرد تبدیل به هژمون بلامنازع جهان گردید، روز به روز از قدرتش کاسته شده و دیگر نمی‌تواند خواسته‌های خود را کشورهای مستقل و تحت حمایت ایران تحمیل کند. مصداق مقابله موفق جمهوری اسلامی در منطقه را می‌توان در حمایت از گروه‌های مقاومت عراق، سوریه، لبنان و یمن دانست.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند