مهم‌ترین موانع پیشرفت نظام جمهوری ایران را به زبان ساده توضیح دهید

طبق فرمایش قرآن کریم و مطالعاتی که انجام گرفته است، پیشرفت امری درونی و در گرو عملکرد افراد و گروه‌ها در جامعه است.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست
برچسب ها: شبهه شبهات

پاسخ شبهه طبق فرمایش قرآن کریم و مطالعاتی که انجام گرفته است، پیشرفت امری درونی و در گرو عملکرد افراد و گروه‌ها در جامعه است.

بنابراین اولین مانع پیشرفت کشور را باید در سطح کارکرد افراد و فرهنگ جامعه جستجو کرد. هیچکدام از کشورهای توسعه یافته امروز بواسطه اتکا به کشوری دیگر به پیشرفت نرسیده و دوره ای را با سختی جهت رسیدن به نقطه امروز خود طی کرده است. نهادینه شدن ارزش‌هایی مانند سخت کوشی، وطن پرستی، همکاری و اتحاد بوده است. در ادامه انجام وظایف فردی و اجتماعی که ماحصل فرهنگ بومی است، می‌توان به تلاش جمعی جهت پیشرفت کشور پرداخت؛ در اینجا مهم‌ترین عامل اتکا به درونزا بودن پیشرفت و نه اتکا به سایر کشورهای جهان می‌باشد.

در ادامه ناکارآمدی برخی مسئولان و نخبگان در انجام وظایف خود به مانعی برای پیشرفت کشور تبدیل شده است. مصداق این موضوع را می‌توان سقوط نخبگان سیاسی دانست که به انتخاب مردم زمام امور را در اختیار داشته اند.

غفلت از فرهنگ بومی و تلاش برای تحقق الگوهای پیشرفت غرب در جامعه اسلامی چالشی دیگر در مسیر پیشرفت بوده است. این موضوع بدون در نظر گرفتن عناصر هویتی ایرانی و اسلامی در صدد تحقق لیبرالیسم در کشور می‌باشد.

مانع دیگر تلاش کشورهای قدرتمند به رهبری آمریکا جهت پیشگیری از پیشرفت ایران است. علت این موضوع نیاز قدرتهای بزرگ به تداوم شرایط موجود جهت تداوم سلطه آنها بر کشورهاست.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند