مگر رهبری شخص اول نظام و دارای اختیارات زیاد نیست؟ پس چرا کاری نمی کند؟

اگر نظام ما دیکتاتوری بود و ولی فقیه در راس چنین نظامی بود سوال فوق معقول بود اما ولی فقیه در راس نظامی مردم سالار است که ارکان آن با رای مردم انتخاب می شوند و لذا دخالت مداوم و همه جایی رهبر، با این اصل (انتخاب‌های مردمی) منافات دارد و منجر با استبدادی ش

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست
برچسب ها: شبهه شبهات

پاسخ شبهه اگر نظام ما دیکتاتوری بود و ولی فقیه در راس چنین نظامی بود سوال فوق معقول بود اما ولی فقیه در راس نظامی مردم سالار است که ارکان آن با رای مردم انتخاب می شوند و لذا دخالت مداوم و همه جایی رهبر، با این اصل (انتخاب‌های مردمی) منافات دارد و منجر با استبدادی ش

رهبر در جهت‌گیری کلی نظام مسوول است نه در جزییات. بله اگر جایی تصمیم مسوولان مخل به حرکت کلی شود یا خلاف شرع بیّن باشد، رهبری آنجا دخالت می‌کند.

 

خدا را شکر روند کلی حرکت نظام در این چهل سال رو به جلو بوده و پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های پزشکی، نظامی، هوا فضا، سیاست منطقه‌ای شاهد صادق این ادعا است.

 

البته کسی منکر برخی نابسامانی‌های اقتصادی که هر از گاه در کشور رخ می‌دهد نیست اما باید دانست که قدرت خرید مردم اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. اکثر مردم ما اکنون با وجود بالا رفتن هزینه‌های مختلف زندگی مانند تلویزیون‌های آنچنانی، موبایل (تقریبا برای هر یک از اعضای خانواده)، اینترنت، مبلمان و ... که به هیچ عنوان در زندگی‌های ساده قبل انقلاب نبود، سطح رفاهی بالاتری دارد.

 

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند