آشوب%80 اقتصاد%6

رصد فراورده‌های خبری ایران‌اینترنشنال در کانال تلگرامی این شبکه که از اصلی‌ترین سکوهای وایرال شدن این فراورده‌ها در فضای مجازی است، نشان می‌دهد گزاره‌ای مانند ریزش ریال مقابل ارزهای خارجی به واسطه ناآرامی‌های اخیر که حتی در رسانه‌های داخلی نیز بسیار پربازتاب بوده، از محورهای خبری ایران‌اینترنشنال کنار گذاشته شده است

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست

پاسخ شبهه رصد فراورده‌های خبری ایران‌اینترنشنال در کانال تلگرامی این شبکه که از اصلی‌ترین سکوهای وایرال شدن این فراورده‌ها در فضای مجازی است، نشان می‌دهد گزاره‌ای مانند ریزش ریال مقابل ارزهای خارجی به واسطه ناآرامی‌های اخیر که حتی در رسانه‌های داخلی نیز بسیار پربازتاب بوده، از محورهای خبری ایران‌اینترنشنال کنار گذاشته شده است

در حالی که در روزهای اخیر مهم ترین مسئله ی ایران و جهان افزایش نرخ جهانی دلار بوده است شبکه ی سعودی ایران اینترنشنال تنها ۲ درصد از محتوای منتشر شده در کانال تلگرامی خود را به این مساله اختصاص داده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از میان ۴۵۰ پست منتشر شده در کانال تلگرامی ایران‌اینترنشنال در بازه زمانی ۶ تا ۸ نوامبر تنها ۲۸ پست، یعنی ۶.۲ درصد از محتوای کانال به مسائل اقتصادی اختصاص داشته است.

ایران اینترنشنال در دو ماه گذشته با بهره‌گیری از این تکنیک‌ بزرگ نمایی و تکرار تلاش کرده تا مساله ناآرامی‌ها در ایران را پررنگ نگاه دارد و با القای تلویحی این گزاره جریان ناآرامی‌ها در کشور را تصویر کاملا «غالب» و «بدیهی» نشان دهد.

به عبارتی در روزهایی که مسائلی همچون برگزاری انتخابات کنگره آمریکا، قهرمانی ایران در فوتبال ساحلی و... از اخبار مهم رسانه‌های ایران و جهان بود، این رسانه خارجی فارسی‌زبان، بیش از ۸۰ درصد محتوای خود را به ناآرامی‌ها در ایران آن هم از منظر سیاسی و اجتماعی اختصاص داد.

عبور معنادار ایران اینترنشنال از کنار مسائل اقتصادی و راه انداختن پویش‌های مشکوک علیه کالاهای ایرانی تنها بازتابی از عملکرد رسانه‌ای است که ادعا می‌کند «مستقل» بوده و به دور از رویکردی جانبدارانه، رسالت خبررسانی «بی‌طرفانه» را برای ایرانیان به انجام می‌رساند.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند