آیا امام خمینی(ره) در بدو ورود به ایران وعده مجانی‌بودن آب و برق را به مردم دادند؟

در طول سال‌های گذشته بسیاری این اشتباه را کرده‌اند که امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س) وعده مجانی کردن برق و آب را داده؛ سخنی که حتی به طعنه توسط برخی مسئولان کشور نیز مطرح گردیده است.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست
برچسب ها: شبهه شبهات

پاسخ شبهه در طول سال‌های گذشته بسیاری این اشتباه را کرده‌اند که امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س) وعده مجانی کردن برق و آب را داده؛ سخنی که حتی به طعنه توسط برخی مسئولان کشور نیز مطرح گردیده است.

اما با بررسی در سخنان معمار کبیر انقلاب در روز ۱۲ بهمن ۵۷ در بهشت زهرا اصلا چنین مطلبی واقعیت ندارد.


1- واقعیت ماجرا اینجاست که هفته دوم اسفند ماه سال ۵۷ و نه دوازدهم بهمن ۵۷، روزنامه کیهان با تیتر درشت زد که آب و برق را مجانی می‌شود اما بسیاری از این امر غافل مانده‌اند که در بالای همین تیتر ذکر شده است که «سخنگوی دولت» یعنی عباس امیر انتظام این سخنان را گفته است، نه امام خمینی(ره).

1212
2- امام خمینی(ره) هم درباره مجانی کردن آب و برق سخن گفته است که متن کامل بیان ایشان به شرح زیر است:
- «ما علاوه بر این که زندگی مادی شما را می‌خواهیم مرفه بشود، زندگی معنوی شما را هم می‌خواهیم مرفه باشد. شما به معنویات احتیاج دارید.معنویات ما را بردند اینها. دلخوش نباشید که مسکن فقط می‌سازیم، آب و برق را مجانی می‌کنیم برای طبقه مستمند، اتوبوس را مجانی می‌کنیم برای طبقه مستمند، دلخوش به این مقدار نباشید. معنویات شما را، روحیات شما را عظمت می‌دهیم؛ شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم.»

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند