چرا در حکومت‌هاى اسلامى ایران فساد رواج پیدا می‌کند؟

از دیدگاه قرآن کریم عامل فساد و رواج آن در جوامع اسلامى، ایمان نداشتن به خدا و کفر نورزیدن به طاغوت است. در مقابل، ایمان به الله و کفر به طاغوت، آن هم به صورت توأم و همراه یکدیگر، سبب تعالى و ترقى افراد و جوامع می‌شود.

منابع مرتبط
عکس نوشت ها
چندرسانه ای
دریافت پست
برچسب ها: شبهه شبهات

پاسخ شبهه از دیدگاه قرآن کریم عامل فساد و رواج آن در جوامع اسلامى، ایمان نداشتن به خدا و کفر نورزیدن به طاغوت است. در مقابل، ایمان به الله و کفر به طاغوت، آن هم به صورت توأم و همراه یکدیگر، سبب تعالى و ترقى افراد و جوامع می‌شود.

1. بی تعهدی فرهنگی افراد: دلیل اول فساد در هر کشور وجود افراد بی تعهد نسبت به اهداف و آرمانهای آن می‌باشد. ریشه این مسئله نیز در فرهنگ هر کشور بوده که تا چه میزان در تربیت افراد متعهد و کارآمد موفق عمل کرده است.
2. جذابیت زندگی در غرب و کشورهای غیر اسلامی: توسعه امروز جهان غرب نتیجه یک یا دو سال نبوده و انها به دنبال انقلاب صنعتی و تلاشهای فراگیر طی چند دهه به توسعه امروز رسیدند. متاسفانه برخی افراد مقام و جایگاه خود را پلی برای زندگی در غرب می‌دانند؛ از همین رو در صدد فساد برای تامین هزینه‌های خود اقدام می‌کنند. این افراد به جای ماندن و ساختن کشور خود به سمت تعالی و پیشرفت با خیانت به کشور خود به غارت اموال عمومی می‌پردازند. از سوی دیگر برای مسئولان خائن کشورهای غربی زندگی در کشورهای اسلامی به دلیل توسعه نیافتگی، ناامنی و عدم همکاری مسئولان کشورهای اسلامی با مسئولان خائن میسر نیست.
3. حمایت غرب از خائنان اقتصادی: کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا، کانادا و انگلیس محلی برای تجمیع ثروت سایر کشورها بواسطه مسئولان خائن گردیده است. از همین رو مسئولان کشورهای اسلامی با اطلاع از مصونیت روی به فساد آورده و پناهنده می‌شوند. در حالیکه قوانین اسلامی مانع از ورود مسئولان فاسد غربی به کشورهای اسلامی می‌باشد.
4. عدم برخورد جدی: هر چند دستگاه قضایی کشورمان به ویژه در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی برای برخورد با مفسدین انجام داده است، اما نمی‌توان از نفوذ مسئولان در تخفیف مجازاتها یا امکانات ویژه آنها حتی در زندان چشم پوشی کرد. در واقع قوانین در کشور به حدی شدید نبوده که منجر به ترس متخلفین گردد؛ از همین رو این بستر برای آنها فراهم است.
5. فریب رسانه‌ای: در لیست 25 فساد مالی بزرگ جهان نامی از فساد در ایران نیست. این موضوع خود بیانگر سانسور شدید رسانه ای و پررنگ کردن فسادهای انجام شده تا امروز است. البته این منکر خیانت و اشتباه مسئولان مفسد نبوده بلکه هدف این تحرکات رسانه ای قرار دادن مردم در برابر حاکمیت میباشد. اگر تبلیغات و نیت کشورهای حامی از بین رفتن فساد بود، بالطبع از همین مفسدین حمایت نکرده و آنها را به کشور تحویل می‌دادند.

سایر کسانی که به این مساله پاسخ داده اند